onsdag 25 maj 2011

6 dagar,18 timmar,15 minuter och 16 sekunder

Vaknar tidigt idag oxå.
Är kvar i drömmen några sekunder och vandrar ner till älven i Norge för att fiska lax.

När jag kollar några kompisars hemsida så står det 6 dagar 18 timmar och 15 minuter  vilket är tiden kvar till laxpremiären i Gaula.
Vattenflödet är lite över 200 i Gaulfossen, temperaturen i vattnet 6 grader och fisken på väg.
Vet redan vilken sten jag kommer att fiska av först, eller rättare sagt kommer jag att starta 20 meter ovanför stenen för att fiska mig ner mot ståndplatsen.
Har varit med om att laxen kommit farande i ytan och liksom genskjuta flugan mitt i älven.
Smack, och sedan bar det av 200 meter neröver.
Den gången vann laxen men det gör ingenting för upplevelsen var enorm.
Händer faktiskt ganska ofta att jag släpper tillbaka en Lax om den är något extra och inte är skadad av kroken och fighten.

Men nu är det morgon och dags för mycket.
Vinden viner utanför fönstret och det är sommarljus i huset så det få bli en sommarfrukost.

6 dagar, 14timmar, 58 minuter och 4 sekunder....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar