söndag 4 december 2011

Bilder i massor.

Goda vänner och djupa diskussioner om vilka bilder som är bra eller dåliga, skit eller världsklass.
Så har det varit under tre dagar i Umeå och så har det varit sedan många år tillbaka mellan mig, Dareberg och Torjak.
Vår sammanlagda produktion av sportreportage ligger säkert över femtio stycken och det har gett oss utmärkelser i många stora tävlingar.
Men det har också lärt oss att vi har massor kvar att lära.

Vi listade några nya projekt och bilder som måste tas det kommande året på samma gång som var överens om att släppa vissa sporter och gå vidare.
Själv fick jag en rejäl tankeställare när mina vänner såg ett reportageämne i något som jag redan släppt och glömt.
Eller att jag fick en mindre utskällning för att jag fastnat i gamla mönster där jag trodde mig vara nydanande.

Nyss hemkommen från Umeå har jag redan bokat upp de sista tillfällena där jag ska slipa på reportagen och fylla i luckorna som fattas.
Jag kanske lyckas och då kan det bli riktigt bra, kanske något av det bästa jag gjort.
Får till det så vet jag att det beror Torbjörn och Lasse som sparkar och sporrar mig till att göra det absolut bästa jag kan. För nästa år ska jag göra några reportage som är ännu, ännu bättre.
Och till dess har jag mycket kvar att lära av er.

Tack Lasse och Torbjörn.




2 kommentarer:

  1. Tack själv broder!
    Så härligt att ses och berika sig och fnissa och ha det fint också.
    Som i en kinesisk mask.
    /LarsD

    SvaraRadera
  2. Låter intressant. Känner du att du kan vara på väg att göra det bästa du gjort så kan man väl bara konstatera att det kommer bli något jävulusiskt bra. Kul!

    SvaraRadera