onsdag 2 maj 2012

Viljan att vinna

På lördag går Ara Abrahamian några väldigt viktiga matcher.
Det är sista chansen att kvalificera sig till OS i London och mycket står på spel.
Jag kommer att vara grymt koncentrerad när jag står vid mattkanten och fotograferar på Lördag.
Sådär koncentrerad att jag ser sur ut och är helt genomsvettig efteråt.
Koncentrerad så att allt runt mig avskärmas och ljudet runtom tystnar, världen krymper och finns i min sökare, knivskarp och klar.
Jag kommer att vara nervös inför avgörandet men när jag häromdagen frågade Ara om hur han känner så svarade han.

- Viljan att vinna måste vara större än rädslan att förlora, annars ska man lägga av.

Plötsligt känns precis allt möjligt om man bara satsar allt , och det gör Ara.

Ara Abrahamian med VM guldet i Moskva 2002





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar