måndag 4 februari 2013

Piss i Missisippi.

Mitt i Sotji stannar plötsligt alla bilar och ett stort rökmolm formar sig 200meter framför oss.
Under några sekunder sitter jag stilla innan pyroman-generna i mig tar över och jag kastar mig ur bilen och springer mot röken. Väl framme är det en restaurang som brinner för fullt medan brandbilarna tutar långt borta i bilkön. Det är inte mycket man kan göra men kocken springer in och hämtar en hink vatten
som han kastar på elden. Sen ger han upp och inser att en hink är som en piss i missisippi.

Hela denna händelse påminner mig om när jag 2004 var i Sarajevo och hamnade mitt i en brand.
Den händelsen var mycket mera dramatisk och bilden ser man här.



3 kommentarer:

  1. Ush så hemskt att uppleva!! Jag kan ju inte säga annat än att det var en cool bild.. men hemsk..

    Jag hatar eld som är på fel ställe!

    SvaraRadera
  2. Oj - häftig bild och den andra är ju helt makalöst bra!

    SvaraRadera
  3. Vad jag minns från den där branden i Sarajevo var att att den stackars brandkåren hade en enda ynklig trästege som de försökte resa mot husets gaven. Varför förstod jag inte. Huset var ju redan helt övertänt, och hett var det.

    Farsan

    SvaraRadera