söndag 19 maj 2013

En på miljonen


Nyss vandrade jag hem genom en ljum natt.
I vagnen sov en Pippiklädd dotter och på gatorna var det tomt.
Trevlig kväll hos vänner med Eurovision till alla och mest till barnen.

Själv njöt jag av sällskapet men TVn kunde varit avslagen. Är väl kanske ensam om att inte avguda detta program och under promenaden hem lyser blåa TV-sken från alla hus.
Känner mig lite som en på miljonen och är ganska nöjd med det.

Gör en kopp te och sätter mig för att binda en laxfluga innan jag somnar.
Vet att det är absolut bästa sättet att få fina drömmar och det dröjer inte länge innan jag är på plats . Längtar efter att sätta mig på en sten och bara titta på vattnets rörelser och saknar att vada ut till armhålorna för att stå stadigt. Trycket av vattnet gör att man blir omfamnad och kommer väldigt nära naturen.
Ser kanske ensam ut när jag fiskar mig fram i timmar genom natten men är allt annat. 
Känner mig som en på miljonen och är väldigt nöjd med det.



1 kommentar:

  1. Ja Jonas,
    vi är en på miljonen, vi har allt framför oss,
    åhhh vad vi ska njuta, längtar till att få träffa dig igen vid älvens forsar och brus och kanske om gud vill, en nystigen vild lax i andra änden av linan.
    Med vänlig hälsning
    Harry Gaula

    SvaraRadera