söndag 24 november 2013

Usama Aziz sista och bästa match.

Klockan 22,41 igår kväll blåste dommaren av Usama (Sami) Aziz match mot Jens Pulver i MMA galan Superior Challenge. Matchen var ett avslut på Usamas långa karriär som innehållit två OS och massor av andra stora framgångar.
Hela uppladdningen för Usamas sista match finns att följa på SVT-play (här) och det är en fantastisk dokumentär.
I natt när matchen och karriären började lida mot sitt slut så vrålar Usamas tränare högt så att hela scandinavium tystnar.

- Nu är det en minut kvar Usama, jag har sett dig i 20 år och nu vill jag se den bästa minuten i ditt liv.

Själv minns jag inte vilka bilder jag tog under kvällen, jag körde med autopiloten på och har 40Gb från timmarna innan och ända fram till den lugna festen med familjen sent i natt.
Många exponeringar och säkert några bilder men mest av allt ett stort minne av en stor idrottsman som idag börjar sitt nästa liv.
Nöjd och glad efter sitt livs sista och bästa match.

Usama Aziz





1 kommentar:

  1. Ser fram emot att få se Usamas berättelser ur dina ögon, Jonas! Den där tränar-kommentaren, rysningar!

    SvaraRadera