lördag 5 april 2014

Det är inte ok

För en vecka sedan var jag på säkerhetskurs med ett antal andra kollegor.
Kursen var kanon men vid något tillfälle frågade en av kursledarna vilka uppdrag vi hade på gång.
Plötsligt skulle alla överrösta varandra med farliga platser runt hela Världen.

Förra vecka Afganistan nästa Syrien.
Sedan sladda in i Gaza och på vägen hem ta Krim och Kiev som ett kafferep
Kände igen mig som jag var för många år sedan, men inte vill vara idag.

Jag kände inte Anja Nideringhaus alls men har träffat henne många gånger vid stora sportevenemang.Igår kväll somnade Anja och sov sin sista natt innan hon åkte ut på sitt jobb som fotograf åt AP i Afganistan. Idag blev hon skjuten till döds.

I Southampton där jag är lyser en liten månskärva på en röd himmel i kväll.







1 kommentar:

  1. Jag tänkte på samma sak och kände mig lite dum där jag satt och inte hade något land att komma med...

    SvaraRadera