söndag 3 maj 2015

Två fina citat

Är just hemkommen efter några dagar i Skåne.
Workshop i sportreportage och 75årsfirande av min pappa.
Båda delarna blev bra och gav fina minnen även om det handlar om olika världar.

Tar med mig två fina citat från helgen.

Nr 1 är när snart 6-åriga Perla frågar sin farfar varför han inte har grått hår och han svarar
- det kommer nog när jag blir gammal.

Nr 2 är när Jörgen Jarnberger med ett leende berättar om att jobba 27 dagar i rad som projektledare på kommunen och Bildbyråfotograf på kvällarna.
- det finns de fotografer som skryter om att jobba 20 timmar per dag under mästerskap men så jobbar jag alltid.




1 kommentar:

  1. Tack för en fin kurs! Mycket intryck, många idéer, än så länge snurrar det bara runt. Och nu vet jag, på riktigt, hur jag skulle gjort, och det skulle bli så bra, du kan inte ana. Larv, tänker du, så säger alla. Men det är inte larv, redan i september går Tough Viking i Malmö. Då ska jag ta med mig allt jag lärt mig och det kommer bli fantastiskt bra. Tills dess ska allt det som registrerats på näthinnan, trumhinnan och huden ska tryckas in i hjärnan och bli en del av amygdala. Bästa hälsningar från Claes

    SvaraRadera